28.10.09

Ποιoς Έλλην Είμαι Ακριβώς;

Ημέρα εθνικής περισυλλογής και ιστορικής αναδρομής σήμερα και αναδύθηκε στην επιφάνεια ένα ερώτημα που υποβόσκει μέσα μου κάθε φορά που ακούω για τη μεγάλη κληρονομιά που κουβαλώ προγονικά. Ποιον ακριβώς προγονικό Έλληνα κουβαλώ ως κληρονομιά; Νάναι ο Περικλής, νάναι ο Αριστοτέλης, κάποιος από τους 50.000 Αθηναίους πολίτες; Ή, μήπως είναι κάποιος από τους 450.000 άλλους Αθηναίους κατοίκους που ήταν Έλληνες αλλά δεν ήταν πολίτες; Μήπως δεν κρατάω από τον Αριστοτέλη, ούτε τον Περικλή, αλλά από κάποιον από τους Έλληνες δούλους που ήταν και οι πιο πολυπληθείς;.....Εδώ

- Σκηνές από μια Παράσταση

Σκηνικό η ανθρώπινη ζωή
οι άνθρωποι σεναριογράφοι και ηθοποιοί.
.
Σκηνή πρώτη:
Άνθρωποι πολλοί, σε μεγαλουπόλεις όλοι μαζί,
αγέλη να μελετηθεί και εξουσιαστεί.

Σκηνή δεύτερη:
Άνθρωποι εγκλεισμένοι σε κατασκευές,
Ραδιόφωνα, TV και υπολογιστές,
CD, DVD, ταινίες και μουσική,
κανείς να μη στοχαστεί το πώς και το γιατί.

Σκηνή Τρίτη:
Άνθρωποι σε εκπαιδευτήρια,
αναμορφωτήρια και μεταμορφωτήρια:
τα τσοπανόσκυλα που φυλάν την αγέλη
να μπορεί να μαντρωθεί.

Σκηνή τέταρτη:
Κρίσεις, πόλεμοι και καταστροφή,
o ποιμένας σκηνοθετεί,
η αγέλη να δει πώς θα συμπεριφερθεί,
λιγότεροι επαρκούν,
είναι πιο εύκολο να μαντρωθούν.

Σκηνή Πέμπτη:
ΜΜΕ και οι άλλοι Μεγάλοι Εκτροφείς,
εκτρέφουν την αγέλη με σανό να παχυνθεί,
να μπορεί να εξουσιαστεί
η σκέψη και ο οραματισμός.

Σκηνή έκτη:
Wakman, κινητά και κουμπιά,
oι ηθοποιοί υπνοβατούν,
Ο σκηνοθέτης βάζει φωτιά στη σκηνή,
εξαφανίζονται θέατρο και ηθοποιοί.

Το Σενάριο Μήπως Πρέπει να Ξαναγραφεί
και να το Σκηνοθετήσουμε Εμείς;