12.10.09
Η Βία και ο Αντικατοπτρισμός της
Χθες βράδυ στο κανάλι της Βουλής προβλήθηκε ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ. Σε μια σκηνή μικρά παιδιά ομοιόμορφα ντυμένα προχωρούν στοιχισμένα σε στρατιωτικό σχηματισμό και τραγουδούν ρυθμικά:"Με χαρά θα υπηρετούμε τη κυρά γιατί το λέει ο Χριστός που τόσα έχει κάνει για μας."Είναι τα παιδιά των Αβορίγινων της Αυστραλίας. Έχουν κλαπεί από τους γονείς τους και έχουν εγκλειστεί σε ιδρύματα. Εκπαιδεύονται να υπηρετούν λευκά αφεντικά και να αφομοιωθούν στη λευκή φυλή. Το θεάρεστο έργο είναι του κράτους και της εκκλησίας σε αγαστή συνεργασία. Τέσσερις ενήλικες Αβορίγινες προσπαθούν να κάνουν αναδρομή στην παιδική τους ηλικία και τους πνίγουν τα δάκρυα και ο θυμός. Με δυσκολία θυμούνται την κάθε είδους απάνθρωπη κακοποίηση από τους σωτήρες τους παιδαγωγούς, την ενστάλαξη μίσους για τους κακούς και επικίνδυνους «μαύρους» της φυλής τους, για την πειθώ τους ότι ανήκουν στη λευκή φυλή....Εδώ
- Σκηνές από μια Παράσταση
Σκηνικό η ανθρώπινη ζωή
οι άνθρωποι σεναριογράφοι και ηθοποιοί.
.
Σκηνή πρώτη:
Άνθρωποι πολλοί, σε μεγαλουπόλεις όλοι μαζί,
αγέλη να μελετηθεί και εξουσιαστεί.
Σκηνή δεύτερη:
Άνθρωποι εγκλεισμένοι σε κατασκευές,
Ραδιόφωνα, TV και υπολογιστές,
CD, DVD, ταινίες και μουσική,
κανείς να μη στοχαστεί το πώς και το γιατί.
Σκηνή Τρίτη:
Άνθρωποι σε εκπαιδευτήρια,
αναμορφωτήρια και μεταμορφωτήρια:
τα τσοπανόσκυλα που φυλάν την αγέλη
να μπορεί να μαντρωθεί.
Σκηνή τέταρτη:
Κρίσεις, πόλεμοι και καταστροφή,
o ποιμένας σκηνοθετεί,
η αγέλη να δει πώς θα συμπεριφερθεί,
λιγότεροι επαρκούν,
είναι πιο εύκολο να μαντρωθούν.
Σκηνή Πέμπτη:
ΜΜΕ και οι άλλοι Μεγάλοι Εκτροφείς,
εκτρέφουν την αγέλη με σανό να παχυνθεί,
να μπορεί να εξουσιαστεί
η σκέψη και ο οραματισμός.
Σκηνή έκτη:
Wakman, κινητά και κουμπιά,
oι ηθοποιοί υπνοβατούν,
Ο σκηνοθέτης βάζει φωτιά στη σκηνή,
εξαφανίζονται θέατρο και ηθοποιοί.
Το Σενάριο Μήπως Πρέπει να Ξαναγραφεί
και να το Σκηνοθετήσουμε Εμείς;
οι άνθρωποι σεναριογράφοι και ηθοποιοί.
.
Σκηνή πρώτη:
Άνθρωποι πολλοί, σε μεγαλουπόλεις όλοι μαζί,
αγέλη να μελετηθεί και εξουσιαστεί.
Σκηνή δεύτερη:
Άνθρωποι εγκλεισμένοι σε κατασκευές,
Ραδιόφωνα, TV και υπολογιστές,
CD, DVD, ταινίες και μουσική,
κανείς να μη στοχαστεί το πώς και το γιατί.
Σκηνή Τρίτη:
Άνθρωποι σε εκπαιδευτήρια,
αναμορφωτήρια και μεταμορφωτήρια:
τα τσοπανόσκυλα που φυλάν την αγέλη
να μπορεί να μαντρωθεί.
Σκηνή τέταρτη:
Κρίσεις, πόλεμοι και καταστροφή,
o ποιμένας σκηνοθετεί,
η αγέλη να δει πώς θα συμπεριφερθεί,
λιγότεροι επαρκούν,
είναι πιο εύκολο να μαντρωθούν.
Σκηνή Πέμπτη:
ΜΜΕ και οι άλλοι Μεγάλοι Εκτροφείς,
εκτρέφουν την αγέλη με σανό να παχυνθεί,
να μπορεί να εξουσιαστεί
η σκέψη και ο οραματισμός.
Σκηνή έκτη:
Wakman, κινητά και κουμπιά,
oι ηθοποιοί υπνοβατούν,
Ο σκηνοθέτης βάζει φωτιά στη σκηνή,
εξαφανίζονται θέατρο και ηθοποιοί.
Το Σενάριο Μήπως Πρέπει να Ξαναγραφεί
και να το Σκηνοθετήσουμε Εμείς;